środa, 10 lutego 2016

Pulao

Uczta wegetariańska to strona z której od wielu lat regularnie czerpię pomysły kulinarne. Wszystko sprawdzone, wszystko genialne, wszystko proste jak patyk. To jedna z tych stron, od których rozpoczynałam swoją przygodę z wegetarianizmem "na poważnie". Wcześniej podstawą mojego żywienia był chleb z serem i ketchupem...


Jeśli ktoś mnie pyta, czy lubię indyjską kuchnię, bez zastanowienia odpowiadam, że uwielbiam! Choć, szczerze mówiąc, chyba średnio się na niej znam. Namiętnie jednak wyszukuję dania zainspirowane kuchnią indyjską i z dodatkiem orientalnych przypraw. Ile ma to wspólnego z oryginałem? Nie wiem. Najważniejsze, że smakuje.

Składniki (nieco zmieniłam proporcje oryginalnego przepisu):
pół szklanki ryżu (najlepiej basmati)
1/3 szkl. mrożonego groszku lub fasolki szparagowej
1/2 czerwonej papryki
1/3 szkl. orzechów nerkowca
2 łyżki oliwy
1 łyżeczka kurkumy lub curry


  1. Na początku kroimy paprykę w drobną kostkę.
  2. Na średnim ogniu rozgrzewamy oliwę w rondlu o grubym dnie.
  3. Dodajemy kurkumy (lub curry) smażymy przez parę sekund, aby wydobyć z przyprawy aromat. Następnie wsypujemy do rondla orzechy i prażymy je przez minutę, cały czas mieszając.
  4. Dodajemy pokrojoną paprykę prażymy ją wraz z orzechami przez następne 3 minuty. Na końcu wsypujemy ryż, nie przestając mieszać.
  5. Ryż po paru minutach powinien stać się przezroczysty. Wtedy należy zalać go dwiema szklankami wody, dodać groszek i łyżeczkę soli, wymieszać, przykryć i zagotować na dużym ogniu.
  6. Gdy woda zawrze, zmniejszamy ogień do minimum. Od momentu zmniejszenia ognia, nie należy już mieszać ryżu, tylko gotować pod przykryciem. Jest gotowy, gdy wchłonie całą wodę (ok. 10 min).
Smacznego :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz