piątek, 26 lutego 2016

Zupa z porów i ziemniaków

Różne przepisy na tę zupę krążą w sieci od lat. Jednak nigdy wcześniej się zdecydowałam się jej ugotować - wydawała mi się nudna. Żałuję, że czekałam tak długo.

Minimalna ilość składników, praktycznie kilka minut pracy a efekt urywa tylną część ciała! Zupa jest gęsta, smaczna, pożywna i po prostu przepiękna.
Robię ją z zielonej części pora, choć wszystkie przepisy, na które trafiłam, wykorzystują jedynie jego białą część. Ja z białej części zrobiłam sałatkę porową a do zupy postanowiłam wykorzystać "odpad" który do tej pory lądował w zamrażarce i wykorzystywany był do zrobienia bulionu warzywnego.


Składniki:
2 zielone części pora
4 średnie ziemniaki
5 szklanek bulionu warzywnego lub 5 szklanek wody+bulion w kostce/proszku+szczypta soli
1 łyżeczka tymianku 
pół łyżeczki pieprzu
olej
Ci, którzy znają mnie dłużej niż tydzień wiedzą, że nie obyło się bez wkrojenia ostrej papryczki :) Wy oczywiście nie musicie tego robić.
  1. Pora kroimy w byle jakie talarki, ziemniaki obieramy i kroimy w kostkę o wielkości około 2 cm i płuczemy pod zimną wodą, żeby pozbyć się odrobinę skrobi.
  2. W rondlu rozgrzewamy olej (nie za dużo, ale dno powinno być zakryte). Wrzucamy pokrojone pory. Mieszamy.
  3. Po około minucie dodajemy pokrojone i przepłukane ziemniaki.
  4. Smażymy wszystko na średnim ogniu około 5 minut, po czym zalewamy wodą/bulionem i gotujemy pod przykryciem około 15 minut.
  5. Pod koniec gotowania dodajemy tymianek, pieprz i miksujemy zupę na gładką masę.
Smacznego :)
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz