środa, 20 lipca 2016

Occhi di lupo porowo-pieczarkowe w 20 minut!

Gordon Ramsay ma alergię na wegan! To news, który kilka miesięcy temu zranił serca całego wegańskiego świata! Kiedy już skończyłam ocierać łzy różową podusią, z nastawieniem "jacigordoniepokażę", przejrzałam ponownie kilka jego przepisów w poszukiwaniu czegoś ciekawego. Urzekł mnie banalnie prosty makaron z pieczarkami i porem. Choć oryginał zawiera śmietanę i bulion z kury, okazało się, że zweganizowana wersja tego przepisu smakuje wyśmienicie. Szach-mat Gordon! 

Makaron, którego użyłam, nazywa się occhi di lupo, co znaczy "oczy wilka" :) Doskonałe będzie również tagliatelle czy też płaty lasasagne. Jak zwykle zachęcam do eksperymentowania. 

Składniki na 2 porcje:
100 g makaronu
5 pieczarek
1 biała część pora
2 ząbki czosnku
1/2 szklanki wywaru z warzyw
100 ml śmietanki owsianej lub ryżowej
sól 
pieprz
4 łyżki oleju
  1. Wstawiamy wodę na makaron.
  2. Pieczarki kroimy w paski, pora na półtalarki, czosnek miażdżymy i siekamy.
  3. Na rozgrzaną patelnię z olejem wrzucamy pieczarki i podsmażamy około 4 minut.
  4. Dodajemy pokrojony por i czosnek. Dodajemy szczyptę soli i pieprzu i smażymy, aż woda z pieczarek i porów wyparuje. 
  5. Wlewamy wywar z warzyw. Po około dwóch minutach wlewamy śmietankę.
  6. Całość trzymamy na średnim ogniu jeszcze około 3 minut. 
  7. Makaron gotujemy minutę mniej, niż wskazuje opakowanie.
  8. Odcedzamy makaron i wrzucamy do sosu, dodajemy świeży estragon lub pietruszkę i podsmażamy wszystko razem jeszcze około 2 minut.
Gotuj z Anielką - szybkie obiady dla mam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz