piątek, 26 sierpnia 2016

Domowy ketchup z papryki

Przetwory, które miały u mnie przetrwać do zimy, znikają tak szybko, że nie nadążam z ich robieniem. Z kilkunastu słoików ogórków chili zostały mi dwa a jutro kolejną już sobotę spędzę z blenderem robiąc wyśmienity ketchup z papryki. Bo z poprzednich dwóch porcji został maleńki słoiczek. To nie jest narzekanie, to radość, że moje przetwory cieszą się wśród krewnych i znajomych ogromną popularnością. Sława już jest, teraz pozostaje mi czekać na bogactwo :)


Ketchup z papryki to odlotowy wynalazek, który poznałam  - no oczywiście - na wegetariańskim zlocie. Przepis nieco zmodyfikowałam i sądzę, że można próbować z inną kombinacją przypraw. Dla mnie idealna jest poniższa wersja.

Składniki: 

3 kg papryki (w wersji na ostro: 2,5 kg słodkiej papryki i 0,5 kg ostrych papryczek)
1 kwaśne jabłko 
1 cebula
1,5 szklanki oleju 
2 szklanki cukru (lub 1 szklanka fruktozy)
3 łyżki soli 

6 liści laurowych
6 ziarenek ziela angielskiego
3 łyżki suszonej bazyli

1 łyżeczka pieprzu
1 łyżeczka pieprzu ziołowego
1 łyżka oregano

Do dodania po 40 minutach:
3 przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku 

570 ml koncentratu pomidorowego 

1/2 szklanki octu


  1. Oczyszczone z gniazd nasiennych papryki, obrane jabłko oraz cebulę miksujemy na gładką masę.
  2. Dodajemy olej, cukier (ja użyłam fruktozy) sól i przyprawy i gotujemy na średnim ogniu około 40 minut.
  3. Po 40 minutach dodajemy czosnek, koncentrat pomidorowy i ocet i gotujemy kolejne 10 minut.
  4. Gorący ketchup wylewamy do wyparzonych słoiczków i odwracamy do góry dnem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz