poniedziałek, 16 stycznia 2012

Zupa z soczewicy

Zupa z czerwonej soczewicy to wynalazek nieziemsko smaczny, nieziemsko pożywny i doskonały na obecne, chłodne dni. Odmian tej zupki znaleźć można bardzo wiele, ja jednak przyrządzam ją w najprostszej chyba postaci.
Przepis niniejszy jest bardzo podatny na modyfikacje, zupa nie pogardzi tartą marchewką, papryką a nawet sokiem z cytryny!
Ale do dzieła!

Oto co będzie nam potrzebne:
Pół szklanki czerwonej soczewicy
5 centymetrów pora
1 cebula
2 łyżki przecieru pomidorowego
Oleju troszkę
Pieprz (w moim przypadku pieprz ziołowy)
Odrobina soli
I niczego więcej do szczęścia mi nie potrzeba

Czerwoną soczewicę płuczemy, po czym gotujemy z dosyć małej ilości wody. Proces ten powinien nam zająć około 30 minut.
W tym czasie siekamy cebulkę w kosteczkę oraz pora w kółeczka, na patelni podsmażamy, zarumieniamy, ja troszkę przypalam wręcz, bo tak lubię :)
Jak już podsmażymy cebulę i pora, wrzucamy je do gotującej się czerwonej soczewicy.
Dodajemy do zupy około 2 łyżki przecieru pomidorowego, po czym doprawiamy kto czym lubi.
Zupę tę solę mało, gdyż przeszkadza mi mieszanka smaku pomidorowego i solnego – ot, takie małe zboczenie. Ze strączkowcami doskonale komponuje się pieprz ziołowy, dlatego też tej przyprawy w tejże zupie używam najwięcej. Ilość wody – według uznania, ja lubię zupę gęstą.
Życzę smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz