sobota, 23 lipca 2016

Najlepszy przepis na gazpacho

Gazpacho to zupa, która nie każdemu odpowiada. Dla mnie również nie jest przysmakiem, po który sięgam często. Raczej rodzajem zachcianki, jak kiszone ogórki :) Ale jej zwolenników zachęcam gorąco do wypróbowania poniższego przepisu, który powstał po wielu próbach i idealnie wpada w mój gust kulinarny.



Nie wiem jak Wy, ale ja miałam nadzieję, że upały mimo wszystko jeszcze troszkę potrwają... Teraz mam nadzieję, że wrócą. Choć wakacyjna pogoda póki co zniknęła, korzystam z dobrodziejstw natury dostępnych na targach. Ostatnio pomidory pojawiają się nawet w moich snach, więc zjadam ich tony, pod każdą postacią. Na przykład pod postacią gazpacho, czyli zimnej zupy z warzyw z dodatkiem chleba. 

Składniki na 5 solidnych porcji:
1 kg dojrzałych pomidorów
2 małe ząbki czosnku lub 1 duży
1/2 cebuli średniej cebuli
1 zielona papryka
1 zielony ogórek
4 łyżki czerwonego octu winnego
1/2 łyżeczki soli
1/3 szklanki oliwy
1 płaska łyżeczka pieprzu czarnego
1 płaska łyżeczka kuminu (to taki mój pomysł, składnik nie jest konieczny)
około 8 cm bagietki


  1. Obieramy dokładnie ogórka, kroimy na mniejsze części. UWAGA: zawsze skosztujmy ogórka, zanim dodamy go do gazpacho. Bywa gorzki a wtedy całe danie może okazać się niezjadliwe.
  2. Bagietkę zalewamy wodą na kilka minut.
  3. Kroimy na mniejsze części pomidory, paprykę, cebulę.
  4. Odciśniętą z wody bagietkę miksujemy z pokrojonymi warzywami i czosnkiem przez kilka minut.
  5. Dodajemy przyprawy, ocet i oliwę, miksujemy kolejne kilka minut. Zupa powinna być zmiksowana tak, by nie były w niej widoczne żadne części warzyw.
Efekt końcowy :) 
gazpacho

1 komentarz:

  1. Rewelacyjny przepis! Szybkie,proste i bardzo smaczne danie. Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń